Kategóriák
Regisztráció

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Madal Bal Kft. (székhelye: 1173 Budapest, Régivám köz 2.; cégjegyzékszám: 01-09-463180; adószáma: 10859489-2-42; képviselik: Fekete István, Milisits Tamás ügyvezetők együttesen vagy külön-külön , a továbbiakban: Szolgáltató) és a Madal Bal Kft. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Horgony

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan adásvételi szerződésre, amely a www.madalbal.hu weboldal Szerszám Nagykereskedés oldalán (a továbbiakban: Madal Bal Partner-Webáruház) keresztül történik.

1.2. A Szolgáltatótól árut rendelni a Madal Bal Partner-Webáruházban a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon történő elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, amit automatikus visszaigazoló e-mail küldése követ. Ezen kívül e-mail-ben a rendeles@madalbal.hu -n, üzletkötő helyszíni látogatásakor vagy Madal Mobil telefon applikáción keresztül lehetséges árut rendelni. Külön szerződés esetén lehetőség van direkt xml kapcsolaton keresztül leadott és visszaigazolt rendelésre is.

1.3. A Madal Bal Partner-Webáruház szolgáltatásait a Szolgáltató valamennyi regisztrált viszonteladó partnere jogosult igénybe venni, amennyiben a Madal Bal Partner-Webáruházban érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. Végfelhasználók számára a Madal Bal Partner-Webáruház nem nyújt szolgáltatást, a hírek, akciók, terület képviselő kiosztás és a személyes oldalon elérhető árlista, forgalmi adatok, stb. csak viszonteladó Ügyfelek részére, jelszavas belépés után érhetők el.

1.4. A Felek közötti szerződés a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően, a „Kosár tartalmának megrendelése” ikonra kattintás megerősítésével jön létre. A felek között ily módon – magyar nyelven - létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 3 (három) hónapig őrzi.

1.5. A Szolgáltató ügyfélszolgálata rögzíti és dolgozza fel a beérkezett rendeléseket, kezeli az esetleges reklamációkat. Elérhetősége: MADAL BAL Kft., telefon: +36 (1) 297 1620 (hétfőtől péntekig: 9-16 óráig), email: rendeles@madalbal.hu. A kommunikáció alaphelyzetben a Madal Bal Partner-Webáruházon keresztül zajlik, személyes vagy telefonos segítséget a területi képviselők nyújtanak, a kapcsolat aloldalon található területi elosztás szerint.

 

2. Regisztráció

2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra. Az űrlapon a számlázási és szállítási adatokat kell megadni. Ha Ön még nem partnerünk, szükségünk lesz pontos cégnevére, elérhetőségekre, adószámra, cégjegyzékszámra és bankszámlaszámra, egyéni vállalkozó esetén a vállalkozói igazolvány másolatára is.

Horgony2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.  A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely – nem a Szolgáltatónak felróható – okból hozzáférhetővé válik.

2.3. A nagykereskedelmi árakon történő kiszolgálás csak tényleges szerszám-viszonteladói tevékenységet végző kereskedő cégek részére lehetséges a kereskedelmi feltételek között részletezett feltételek mellett. Amennyiben az éves forgalom nem éri el a nettó 100 000,- Ft összeget vagy a rendelések átlagos értéke túl alacsony, a Szolgáltató  jogosult a partnert a nagykereskedelmi árlistához képest magasabb áron kiszolgálni vagy a regisztrációját törölni.

 

3. A megrendelés

3.1. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk márka weboldaláról (extol.hu, fortum.hu, heron.hu) illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. 


A Madal Bal Partner-Webáruházon megjelenő árak a korábbi időszak alapján beállított esetleges partnerkedvezményekkel és aktuális akciókkal csökkentett értéket mutatják, melyek a terméknél mutatott (M1) mennyiség elérése estén érvényesek ("nagyker ár:" után látható mennyiség). Ugyanebben a sorban láthatók a nagyobb mennyiség esetén elérhető, tételenként kalkulált (M2 vagy M3) mennyiségi kedvezmények, ha az adott termékre ez be van állítva.

Amennyiben a rendelt mennyiség nem éri el az M1 rendelési minimum értéket, akkor a termék (az egyedi kezelés és csomagbontás miatt) 9% felárral kerül a kosárba. Az Ügyfél a Madal Bal Partner-Webáruházban a saját oldalán, az "árlistáim" menüben tudja a rá vonatkozó mindenkori érvényes árlistát letölteni, amiben megtalálja az M1 mennyiségre vonatkozó nagyker nettó átadási árat, a mennyiségi kedvezményekhez szükséges M2 és M3 értékeket, valamint a javasolt bruttó fogyasztói árakat.
 

3.2. A Szolgáltató a megrendelt árut Magyarország területén a megrendelést követően várhatóan 2-3 munkanapon belül díjmentesen házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével, ha az adott megrendelés (kedvezmények levonása utáni) nettó értéke eléri a 60.000 Ft összeget.  

Nettó 60.000 Ft és 30.000 Ft közé eső rendelési érték esetén a kezelési díj 1500 Ft + Áfa. Nettó 30.000 Ft alatt a (szállítási és) kezelési díj 3000 Ft + Áfa, helyszíni vásárlás esetén is. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhozszállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre és csak a nettó 60 ezer Ft értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes.

 A gyors és pontos kiszolgálás érdekében a feldolgozás alatt álló rendelésekhez nem áll módunkban pótrendelést befogadni.

(Ennek egyszerű gyakorlati oka van: egy-egy megrendelés beérkezése után a Szolgáltató becsomagolja a szállítmányt és újabb csomag készítése esetében a szállítmányozó cég is külön szállítmányként kezeli és számlázza azt a Szolgáltató részére. A már leadott megrendelésekhez a Szolgáltatónak nem áll módjában újabb tételeket hozzátenni.) A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldal ÁSZF oldalán történő megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

3.4. A megrendelést a Szolgáltató csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3.5. Az Ügyfél a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. 

Horgony3.6. Pótrendelés: A weben történő rendelés elküldése után pótrendelésre se weben, se telefonon keresztül nincs lehetőség! Minden megkezdett rendelés újnak számít, és a rendelés értékétől függően számlázzuk ki a fuvardíjat is.

3.7. Mivel a kosárba tett, de nem megrendelt termékek lekötik (foglalják) a készletünket, ezért a Szolgáltató minden héten hétfőn éjjel törli a néhány napnál régebbi kosár tartalmakat a Madal Bal Partner-Webáruház-ban. Egy cikkszámra vonatkoztatva annak a teljes, vagy közel a teljes szabad raktárkészletét lefoglaló, de nem megrendelt áruk esetében, Szolgáltató ezeket soron kívül is törölheti a nap végén, biztosítva a többi partner számára a folyamatos kereskedelmet.

 

4. Szállítási és fizetési feltételek

4.1. A Weboldalon kiválasztott és megrendelt termékek szállítását a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő, az Ügyfél által a megrendelés során jelzett szállítási címre teljesíti. A megrendelt terméket az Ügyfél – előzetes jelzés alapján - személyesen is átveheti a Szolgáltató telephelyén (1173 Budapest, Régivám köz 2.). A nettó 60 eFt alatti értékű rendeléseknél felszámolt kezelési díjat helyszíni átvétel esetén is ki kell fizetni.

4.2. A megrendelt árut várhatóan 2-3 munkanapon belül kiszállítjuk. A szállítás saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével történik. Meghatározott időpontra (napra, órára) történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. A jelen pontban írt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a Szolgáltatót nem kötelezik, a tényleges szállítási határidő minden esetben a napi megrendelések számától, azok beérkezési sorrendjétől, továbbá a szállítmányozó cég munkarendjétől függ.

4.3. Új Ügyfelek esetében a Szolgáltató kezdetben a szállítással egyidejű készpénzes fizetést alkalmaz, majd az üzleti kapcsolat elmélyülésével az Ügyfél kérésére lehetőség van átutalásra a megállapított hitelkeret összegéig. Amennyiben egy Ügyfélnek lejárt, kifizetetlen számlája van, annak kiegyenlítéséig csak készpénzes fizetésre szolgálja ki a Szolgáltató.
FONTOS információ: Késedelmes fizetés esetén a vásárlás bruttó értéke után 20%-os éves kamatot számítunk fel. Tartozásbehajtás esetén a behajtás költségeit a vevő fizeti.

4.4. Az Ügyfél termékmegrendelés esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.  Amennyiben az Ügyfél bármi sérülést, eltérést tapasztalna, a szállítmányozó az Ügyfél kérésére köteles tételesen átadni az árut és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. Az így keletkezett károkért a szállítmányozót terheli a felelősség.

4.5 Raklapos szállítás esetén az Ügyfél csereraklapot készít elő, és áruátvételkor átadja a futárnak. Raklapos áruszállítás tényéről az Ügyfél a 'Kiszállítás értesítő' e-mail-ben értesül, melyben a szállítási mód 'Englmayer Raklap'.  Későbbi kiszállításkor nincs lehetőség a korábban vissza nem adott raklapok átadására. 

Amennyiben elmarad a csere raklap(ok) futárnak történő átadása, a Szolgáltató jogosult aktuális piaci áron számlázni az Ügyfélnek a vissza nem adott raklap(ok) értékét.

Vita esetén, az átadás-átvételkor aláírt szállítólevélen lévő adatmező kitöltése a mérvadó (FP mezőben, a szállított és visszakapott raklap darabszámok).

4.6. Az Ügyfél köteles a rá vonatkozó határidőn belül rendelésének ellenértékét megfizetni (rendszerint átutalással az erre a célra megjelölt bankszámlánkra). Késedelem esetén 4 lépésben emlékeztetjük, illetve felszólítjuk az Ügyfelet a számla kiegyenlítésére. A lépések legvégül ügyvédi közbenjárást vonnak maguk után.

A felszólítások a következő módon történnek:

  1. A lejárat előtti napon automatikusan küldünk egy emlékeztető e-mailt
  2. 10 nap késésnél küldünk egy e-mail figyelmeztetést, melyben felhívjuk a figyelmét a 20% késedelmi kamatra
  3. 20 nap késésnél kap egy felszólítást e-mail-ben és ajánlott levélben, melyben jelezzük, hogy jogi útra fogjuk terelni az ügyet
  4. 30 napnál értesítjük ajánlott levélben, hogy az ügyet átadtuk az ügyvédünknek és minden rárakódó költség is a vevőt fogja terhelni

4.7. A fenti rendelkezések mindegyike vonatkozik egyaránt a telefonon és személyesen leadott rendelésekre is. 

 

5. Jótállás és szavatosság  

5.1. Jótállásra és szavatosságra a hatályos magyar jogszabályok és rendeletek az irányadók.

5.2. A garancia gyártási vagy anyaghibákra vonatkozik, rendeltetésszerű használat esetén. A több évre kiterjesztett Extol kéziszerszám garanciát érintő termékeket a katalógusban és honlapjainkon a logó mellé illesztett 3 év ill. 5 év garancia jelzéssel látjuk el. A kiterjesztett garancia nem vonatkozik gépkiegészítőkre és kopó alkatrészekre (pl. fúrószárak, csiszoló korongok, bithegyek, stb.).

Fortum kéziszerszámokra élettartam (max. 15 év) törésgaranciát biztosítunk, amihez a számla vagy blokk megőrzése és felmutatása szükséges. Ez a garancia nem vonatkozik a Fortum kopó alkatrészekre, mint például: tapétavágó kés penge, bitdugófej, javító készlet, húzópofa szegecsanya fogóhoz, stb.

5.3. Jótállási igény a jótállási jeggyel rendelkező gépekre a számlával együtt kiadott (és dátum, sorszám szerint összerendelt) jótállási jegy alapján érvényesíthető. 

A jótállási jegyen feltü ntetett időtartamig biztosítjuk a garanciális szerviz szolgáltatást. A garanciális javítás igényének bejelentése a szerviz@madalbal.hu e-mail címen küldött, kitöltött Jegyzőkönyv Fogyasztói Kifogásról nyomtatvány elküldésével, vagy a webes bejelentő felület (https://www.madalbal.hu/szervizbejelento) használatával történhet. 

HERON termékek esetében az Ügyfél a területileg illetékes márkaszervizhez is fordulhat. A HERON márkaszervizek elérhetősége a https://heron.hu/szerviz/ oldalon keresztül érhető el.

5.4. Elektronikus jótállási jegyet használó ügyfeleink részére a https://www.madalbal.hu/e-garanciajegy/ weboldalon van lehetőség új elektronikus jótállási jegyek létrehozására, valamint kiadástól számított 14 napon belüli visszavonására. Ezen a felületen köteles megadni az Ügyfél a vásárlást azonosító, szükséges adatokat, mint cikk azonosító, számlaszám, (ha van) gyári szám, eladási bruttó ár. Ha a vásárló hozzájárul és kitöltésre kerül a vásárló neve és email címe, akkor a vásárló is kap egy példányt a létrehozott elektronikus garanciajegyből az email címére.

5.5. A Szolgáltatónál vásárolt termékek elektronikus garanciajegyeinek kezelése json felületen keresztül is lehetséges. A csatoló felület swagger dokumentációja elérhető a https://szerviz.madalbal.hu/web/e-garjegy-api/ oldalon. Az elektronikus jótállási jegyet használó Ügyfelek részére az átállás napjától kezdődően a Szolgáltató nem ad ki papír alapú jótállási jegyet.

5.6. Javítási igény esetén, a jótállási jeggyel együtt kérjük a (vásárló által is aláírt) fogyasztói kifogásról kitöltött jegyzőkönyvet.

5.7. A nem garanciális esetek szállítási és vizsgálati díját a beküldő fizeti, kérjük ezt átvételkor a vásárlóval tisztázni. A vásárlástól számított 3 munkanapon belül hibásként bejelentett gépet sürgősséggel a Madal Bal-ba szállíttatjuk, és a lehető legrövidebb időn belül nyilatkozunk a csere jogosságáról. Segít a gyors ügyintézésben, ha az adott napon 16 óráig beérkezik a bejelentés (aznap meg tudjuk rendelni a futárt).

5.8. Viszonteladó partnerünk webáruházában eladott termékekhez nem küldünk futárt, a hibás gép vagy szerszám Madal Bal Kft-be juttatása a webáruházat üzemeltető eladó cégen keresztül lehetséges. Gép esetén a hibás terméket az érvényes jótállási jegy és a vásárlást igazoló számla kíséretében a vevő is eljuttathatja a Madal Bal központi szervizébe. Kivétel a 10 kg-nál nagyobb súlyú, garanciális időn belüli termék, melynek meghibásodása esetén a szerviz futárt küld. A szerviz elérhető a 06-1-297-177 telefon, vagy a szerviz@madalbal.hu  e-mail címen.

5.9. Minden gép garanciális javítása központi szervizünkben, Budapesten történik a Heron termékek kivételével. A Heron termékek meghibásodása esetén az Ügyfél vagy a végfelhasználó az országos márkaszerviz hálózat legközelebbi kirendeltségéhez is fordulhat javítási vagy karbantartási igényével. A márkaszervizek elérhetősége megtalálható a https://heron.hu/szerviz weboldalon vagy a Heron katalógusban. Heron termékek esetében a garancia egyik feltétele az előírt karbantartások szakszerű elvégzése.  

FONTOS! A Heron vészhelyzeti és távindítós áramfejlesztők szállítása nem azonnal történik. Az ilyen áramforrások kiválasztásakor a felhasználónak ki kell tölteni egy kérdőívet, melyben a villamos fogyasztók jellegét, teljesítményét, beállítási adatokat, stb. kérünk megadni.  A megadott adatok alapján a megfelelő típust kiválasztva ajánlatot készítünk, amely tartalmazza a készülék beállítását, tesztelését és kiszállítását bármely magyarországi címre, de nem tartalmazza a telepítés és beüzemelés költségét. Igény esetén ez utóbbiban is tudunk segíteni alvállalkozó bevonásával.

 

6. Egyebek 

6.1. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. 

6.2. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás bizonytalansága miatt következett be. Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége. 

6.3. A Szolgáltató az Ügyfelek által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Szolgáltató az Ügyfelek adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Szolgáltató alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el. A Szolgáltató az Ügyfelek adatainak kezelésekor az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései szerint jár el. 

6.4. A Szolgáltató negyedévenként megvizsgálja az Ügyfél által elért kereskedelmi forgalmat és az utolsó 3 hónap összegéhez képest arányosan kedvezményes árat állíthat be, ami a cs1 típusú termékcsoportra érvényes (Extol vagy Fortum kéziszerszámok).

Az Ügyfél a Madal Bal Partner-Webáruházban a saját oldalán, az "árlistáim" menüben tudja a rá vonatkozó mindenkori érvényes árlistát letölteni.

Ha nincs egyedi Szállítási Szerződés az Ügyféllel, ami másképp rendelkezik, akkor extra költségek felmerülése vagy fizetési problémák esetén a Szolgáltatónak jogában áll az átadási árakat bármely időpontban egyoldalúan megváltoztatni. Erről köteles az Ügyfelet a változás életbe lépése előtt minimum 3 munkanappal, írásban tájékoztatni.

A végfelhasználói bruttó árakat a viszonteladó szabadon határozhatja meg, a jelen oldalon közölt "Ajánlott bruttó fogy. ár" csak irányadó.

6.5. A MADAL BAL Kft., illetve a MADAL BAL HOLDING AG svájci székelyű csoport tagjainak saját márkái: EXTOL (Craft, Light, Lady, Premium, Industrial), FORTUM, HERON. Ezen márkákkal, termékekkel, logókkal és egyéb fizikai és szellemi termékekkel kapcsolatos bármilyen üzleti, vagy szellemi tevékenység csakis a MADAL BAL Kft. beleegyezésével végezhető. Így ideértendő a ráutaló magatartással, félreérthetőséggel járó, félrevezethetőségre okot adó tevékenységek engedélyezése is - pl.: cikkek, termék tesztek megjelenítése, publikálása, domain nevek használata, stb. 

6.6. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit bármikor módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. 

6.7. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket békés úton, tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben így nem lehetséges a jogvita rendezése, szerződő felek a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat. Ha a hatásköri szabályok alapján a Budai Központi Kerületi Bíróság nem járhat el, az általános illetékességi szabályok alkalmazandók. 

 

Budapest, 2024. november 28.

Utoljára megtekintve